CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

welkem :D

 intai saia(!)

pEngaKuaN seoraNg aNak (kisah benar)




saya mempunyai seorang abah (che arjunaidi) .. dia lah satu2 abah saya didunia ini.. dan saya sangat sayangkan die.. ceritanye bermula..(imbas kembali) abah saye seorang ayah yang kuat bekerja.. saya hanya boleh melihat die apabila waktu menjelang tengah hari..(lunch hour) abah bukan lah seorang bisnssmen yg berkerja siang dan malam.. tapi hanya seorang pemandu lori yang menyara anaknya seramai 6 orang pada masa itu(sekarang 8orang)

tapi sejak 7tahun yang lalu..
saye mulai pelik apabila abah berada di rumah siang dan malam.. rupanya abah mulai sakit pada mase itu.. (buatan orang) saya mula merasekan tempat bergantung semakin hilang.. ini kerana.. kami adik beradik masih kecil.. dan ibu hanyalah seorang suri rumah sepenuh masa pada ketika itu.. tetapi.. abah tidak berkerja..dan tiade ape yang mampu saya laku kan pada ketika itu..

sakit abah semakin hari semakin menjadi2.. ibu mulai mencari inisetif lain.. iaitu menjual kerepek tradisional..alhamdullilah sambutan menggalakkan... dengan untung yang di perolehi dari hasil membuat kerepek.. ibu hanya membelanjakan wang itu untuk perubatan abah sahaja., jumlah perubatan abah sahaja mencecah ratusan ribu daripada 7tahun yang lalu..

bayangkan.. saya hanya seorang budak kecil yang hanya boleh melihat kesusahan ibubapanya tanpa melakukan apa2 untuk membantu mereka..
saya rase sayalah anak yang tak berguna kepada ibubapa saya.. saban hari saya berdoa supaya abah kembali sihat dan saya akan cepat membesar supaya saya boleh membantu mereka..

7tahun berlalu...pada bulan november 2008..kami di kejutkan dengan keadaan abah yang semakin nazak.. dan hanya terbaring seperti mayat hidup.. abah tidak boleh duduk keseorangan..die mesti mahu ibu sentiase disisinye.. sebab die akan rase sunyi yg amat dahsyat..
abah tidak boleh keluar dari rumah.. kerana die akan rase pening.. dan akan sentiase muntah..
abah juga tiade selera makan.. berat abah turun mendadak..
selama 2bulan abah terlantar..sehinggalah orang datang silih berganti..(bayangkan perasaan mayang) orang sumer berpesan supaya abah kembali sihat.. dan tibe2 ade seorang nenek(saya tidak mahu memberitahu nama) die mngatakan bahawa abah tidak akan hidup lama.. saya mengigil memikirkan saya akan akan kehilangan seorang bapa dan saya hanya mampu menangis teresak2.. saya sering menagis di belakang abah.. kerana tidak mahu abah berse sedih..

abah selalu berpesan "mayang, kalau abah dah tak ade..tolong jage adik dan ibu elok2.."
saya tak dapat menahan sebak pada masa itu..
pertama kali saya mengis sampai ta boleh bercakap di hadapan abah..
setiap hari abah berpesan begitu..
saya ta boleh tolong abah ape2 pun..walau sebesar zarah sekalipun..
walhal..
saya da meminta pada ALLAH.
tukarkan lah kesihatan saya ni pada abah..
biar saya yang sakit..ta apa.
saya sangup.. saya da tak kisah apa2 pun..

pernah sekali.. atuk saya ta datang melawat selame 3 hari,
dan selepas 3hari..die malawat abah kembali..
die terkejut sehingga demam apabila melihat keadaan abah..
itu bermakna..
keadaan abah sangat teruk..
lebih teruk dari mayat hidup...

badan abah..
kami boleh rase sejuknya..
seperti masuk kedalam peti ais..
walaupun tangan saya tak sentuh lagi permukaan kulit kaki abah..
tetapi..
haba kesejukannya..
saya dapat rase ,, sehingga begitu teruk sekali keadaan abah..

saya dan keluarge telah mencuba pelbagai perubatan sehingga kan seorang DOKTOR menyuruh pesakitnye mencuba perubatan tradisional... sampai ketahap begitu sekali..

Jumpa Bomoh dah macam aktiviti harian abah.. Dr?? jangan cakap la.. da beratus dr abah jumpa.. dan mereka hanya ckap.. abah tiade sakit ape2 dan kemungkinan usus dijangkiti kuman..

tapi.. kami anak beranak tetap tidak berputus asa..

setelah 2bulan berusaha mencari penawar kepada abah..
DENGAN IZIN ALLAH..
usaha kami anak beranak berhasil..

suatu hari..
kakak kepada ibu (wak mijah) memperkenalkan kepada ibu ngn abah produk keluaran LUXOR iaitu BION CERASTONE alhamdullilah.. abah mengunakanya selame sebulan... dan perubahan terhadap diri abah.. semakin hari semakin pulih.. saya bersyukur sangat dipertemukan dengan produk ini..

kini..
abah sudah boleh menjalani kehidupan normal seperti insan lain..
malah.. abah tidak lagi mengambil ubat mahupun berjumpe pakar2 perubatan tradisional..
kini..
kami anak beranak telah mengunakan produk ini selama 8 bulan..
dan alhamdullilah kami sihat,cantik dan bergaya... =)


*p/s kisah ini bukanlah saya cerita untuk meminta simpati..
tetapi saya ingin berkongsi kebaikan produk ini.. dengan anda semua..

wassalam..




(
KAMI SIHAT DENGAN RANTAI BION

2 bgy cium .:

cinta_maya

aku sebagai adik,bersyukur dgn perubahan abang ku yg semakin sihat n x seperti dulu(masa sakit)...alhamdulillah...selepas menggunakan BION CERASTONE nie,abang ku dah kembali ceria,sihat n lebih baik dr sebelumnya...
aku percaya allah akan membantu selagi kita bersabar.usaha n tawakal....dan akhirnya BION CERASTONE la jodohnya...alhamdulillah........

mAyaNg saRi

erm tu la..
myg pon bersyukur sgt,,
bibik pun tahukan bgaimana keadaan abah ketika itu..
dan bibik sentiase bertanyakan tntg kshatan abah..
thanz bik maya..
=)

Catat Ulasan